|
Załącznik do zarządzenia nr 120/03 Burmistrza Miasta i Gminy Barlinek z dnia 16 października 2003
REGULAMIN ORGANIZACYJNY Urzędu Miasta i Gminy w Barlinku
I. POSTANOWIENIA OGÃśLNE
§ 1. Regulamin Organizacyjny Urzędu Miasta i Gminy zwany dalej Regulaminem, określa:
1) zakres dziaÅ‚ania i zadania UrzÄ™du Miasta i Gminy, zwanego dalej UrzÄ™dem, 2) organizacjÄ™ UrzÄ™du, 3) zasady funkcjonowania UrzÄ™du, 4) zakres dziaÅ‚ania kierownictwa UrzÄ™du i poszczegÃłlnych referatÃłw w UrzÄ™dzie.
§ 2. Ilekroć w regulaminie jest mowa o:
- Radzie - należy przez to rozumieć RadÄ™ MiejskÄ… w Barlinku; - Burmistrzu, ZastÄ™pcy Burmistrza, Sekretarzu, Skarbniku “ należy przez to rozumieć Burmistrza Miasta i Gminy Barlinek, ZastÄ™pcÄ™ Burmistrza Miasta i Gminy Barlinek, Sekretarza Miasta i Gminy Barlinek, Skarbnika Miasta i Gminy Barlinek; - UrzÄ™dzie- należy przez to rozumieć UrzÄ…d Miasta i Gminy w Barlinku;
§ 3. 1. UrzÄ…d jest pracodawcÄ… dla zatrudnionych w nim pracownikÃłw. 2. SiedzibÄ… UrzÄ™du jest miasto Barlinek.
§ 4. Regulamin Organizacyjny Urzędu zwany dalej regulaminem określa:
1) StrukturÄ™ organizacyjnÄ… UrzÄ™du “ zaÅ‚. Nr 1 2) Zasady podziaÅ‚u zadaÅ„ i kompetencji, pomiÄ™dzy kierownictwo UrzÄ™du (szczegÃłÅ‚owy podziaÅ‚ zadaÅ„ i kompetencji pomiÄ™dzy Burmistrzem, jego ZastÄ™pcÄ…, Sekretarzem i Skarbnikiem - zaÅ‚. Nr 2 do niniejszego regulaminu.
3) Zadania i kompetencje poszczegÃłlnych referatÃłw. 4) Regulamin obsÅ‚ugi prawnej UrzÄ™du Miasta i Gminy “ zaÅ‚. Nr 3 5) Zasady i tryb funkcjonowania UrzÄ™du “ okreÅ›lone sÄ… w Regulaminie Pracy UrzÄ™du, ktÃłry stanowi załącznik nr 4 do niniejszego regulaminu. 6) Zakres upoważnieÅ„ udzielonych pracownikom do zaÅ‚atwiania spraw. 7) Zasady podpisywania pism “ zaÅ‚. Nr 5
UrzÄ…d realizuje zadania:
1) Zadania wÅ‚asne Gminy, wynikajÄ…ce z obowiÄ…zujÄ…cych przepisÃłw. 2) Z zakresu administracji rzÄ…dowej, ktÃłrych wykonanie zlecono Gminie na mocy obowiÄ…zujÄ…cych ustaw. 3) Z zakresu administracji rzÄ…dowej powierzone samorzÄ…dowi na podstawie porozumienia zawartego pomiÄ™dzy Burmistrzem a organem administracji rzÄ…dowej. 4) Zadania okreÅ›lone w ust. 1 i 2 realizujÄ… referaty stosownie do ich merytorycznych zakresÃłw dziaÅ‚ania.
II. STRUKTURA ORGANIZACYJNA URZÄśDU
§ 5. 1. W skład Urzędu wchodzą następujące referaty:
1) Referat OgÃłlnoorganizacyjny i Spraw Obywatelskich(RO)
2) Referat Budownictwa, Architektury i Gospodarki Nieruchomościami (RB) 3) Referat Inwestycji i Rozwoju Gospodarczego (RI) 4) Referat Finansowo-Budżetowy (RF) 5) Urząd Stanu Cywilnego (USC)
Oraz samodzielne stanowiska:
6) Radca Prawny (RP) 7) Inspektor ds. obrony cywilnej i spraw wojskowych (OC)
2. StrukturÄ™ organizacyjnÄ… okreÅ›la schemat struktury organizacyjnej (wykaz komÃłrek organizacyjnych i etatÃłw) stanowiÄ…cy załącznik nr 1 do niniejszego regulaminu.
W uzasadnionych przypadkach B urmistrz może zwiÄ™kszyć ilość etatÃłw.
§ 6. 1.WewnÄ…trz referatÃłw nie tworzy siÄ™ komÃłrek organizacyjnych lecz wyłącznie stanowiska pracy. 2. PodziaÅ‚u zadaÅ„ pomiÄ™dzy referaty i stanowiska pracy dokonuje Burmistrz.
§ 7. 1.PracÄ… referatu kierujÄ… kierownicy referatÃłw. 2. Kierownik referatu organizuje pracÄ™ referatu, okreÅ›la zakres czynnoÅ›ci dla podlegÅ‚ych pracownikÃłw oraz kontroluje wykonanie zadaÅ„.
III. ZASADY FUNKCJONOWANIA URZÄśDU
§ 8. Urząd działa według następujących zasad:
1) praworządności, 2) służebności wobec społeczności lokalnej,
3) racjonalnego gospodarowania mieniem publicznym, 4) jednoosobowego kierownictwa, 5) planowania pracy, 6) kontroli wewnÄ™trznej 7) podziaÅ‚u zadaÅ„ pomiÄ™dzy kierownictwo UrzÄ™du i poszczegÃłlne referaty oraz wzajemnego wspÃłÅ‚dziaÅ‚ania.
§ 9. 1.Pracownicy UrzÄ™du w wykonywaniu swoich obowiÄ…zkÃłw i zadaÅ„ UrzÄ™du dziaÅ‚ajÄ… na podstawie i w granicach prawa; obowiÄ…zani sÄ… do Å›cisÅ‚ego jego przestrzegania. 2. Pracownicy UrzÄ™du w wykonywaniu zadaÅ„ UrzÄ™du i swoich obowiÄ…zkÃłw sÄ… obowiÄ…zani sÅ‚użyć Gminie i PaÅ„stwu.
§10. 1.Gospodarowanie Å›rodkami rzeczowymi odbywa siÄ™ w sposÃłb racjonalny, celowy i oszczÄ™dny, z uwzglÄ™dnieniem zasady szczegÃłlnej starannoÅ›ci w zarzÄ…dzaniu mieniem komunalnym. 2. Zakupy i inwestycje dokonywane sÄ… po wyborze najkorzystniejszej oferty, zgodnie z przepisami dotyczÄ…cymi zamÃłwieÅ„ publicznych. 3. Zasady podpisywania pism przez Burmistrza i kierownikÃłw okreÅ›la załącznik nr 5 do Regulaminu.
IV. ZAS ADY PODZIAÅU ZADAÅĆ I KOMPETENCJI POMIÄśDZY KIEROWNICTWO URZÄśDU
§ 11. Burmistrz jest kierownikiem UrzÄ™du i zwierzchnikiem sÅ‚użbowym pracownikÃłw UrzÄ™du oraz kierownikÃłw gminnych jednostek organizacyjnych.
§ 12. 1. Burmistrz kieruje pracÄ… UrzÄ™du przy pomocy ZastÄ™pcy Burmistrza, Sekretarza i Skarbnika. 2. W razie niemożnoÅ›ci peÅ‚nienia obowiÄ…zkÃłw sÅ‚użbowych przez Burmistrza - zastÄ™pstwo obejmuje ZastÄ™pca Burmistrza, a w dalszej kolejnoÅ›ci Sekretarz i Skarbnik.
§ 13. ZastÄ™pca Burmistrza wykonuje zadania powierzone mu przez Burmistrza. W zakresie powierzonych obowiÄ…zkÃłw zapewnia kompleksowe rozwiÄ…zania problemÃłw oraz nadzoruje w tym zakresie dziaÅ‚alność referatÃłw realizujÄ…cych powierzone mu zadania.
§ 14. Sekretarz zapewnia sprawne funkcjonowanie UrzÄ™du oraz organizuje pracÄ™ UrzÄ™du, w tym zakresie nadzoruje dziaÅ‚alność referatÃłw.
§ 15. SzczegÃłÅ‚owy podziaÅ‚ zadaÅ„ pomiÄ™dzy Burmistrza, ZastÄ™pcÄ™ Burmistrza, Sekretarza i Skarbnika okreÅ›la załącznik nr 2 do niniejszego Regulaminu.
V. ZADANIA WSPÃśLNE REFERATÃśW I SAMODZIELNYCH STANOWISK
§ 16. Do wspÃłlnych zadaÅ„ referatÃłw i samodzielnych stanowisk należy:
1) opracowywanie propozycji do projektu budżetu; 2) inicjowanie i podejmowanie przedsiÄ™wzięć organizacyjnych zapewniajÄ…cych wÅ‚aÅ›ciwÄ… i terminowÄ… realizacjÄ™ zadaÅ„ okreÅ›lonych w budżecie; 3) organizowanie wykonania zadaÅ„ zgodnie z aktami prawnymi, uchwaÅ‚ami rady miejskiej i zarzÄ…dzeniami burmistrza; 4) opracowywanie projektÃłw uchwaÅ‚, wykonywanie uchwaÅ‚ rady miejskiej;
5) rozpatrywanie i zaÅ‚atwianie interpelacji, wnioskÃłw radnych, wnioskÃłw komisji rady, wnioskÃłw i postulatÃłw zgÅ‚aszanych na zebraniach, wnioskÃłw soÅ‚tysÃłw; 6) rozpatrywanie i zaÅ‚atwianie skarg oraz wnioskÃłw ludnoÅ›ci, powierzonych do zaÅ‚atwienia przez burmistrza; 7) przygotowywanie niezbÄ™dnych materiaÅ‚Ãłw i wykonywanie czynnoÅ›ci organizacyjnych ze wspÃłÅ‚udziaÅ‚em jednostek organizacyjnych gminy; 8) przygotowywanie dla potrzeb burmistrza sprawozdaÅ„, ocen, analiz, bieżących informacji o realizacji powierzonych zadaÅ„; 9) usprawnianie organizacji metod i form pracy referatÃłw; 10) organizowanie i podejmowanie niezbÄ™dnych przedsiÄ™wzięć w zakresie ochrony tajemnicy paÅ„stwowej i sÅ‚użbowej; 11) podejmowanie wspÃłlnych dziaÅ‚aÅ„ zwiÄ…zanych z likwidacjÄ… klÄ™ski żywioÅ‚owej; 12) wykonywanie zadaÅ„ w zakresie spraw obronnych, w tym spraw obrony cywilnej; 13) wykonywanie zadaÅ„ z zakresu statystyki; 14) nadzorowanie i analizowanie stanu przeciwpożarowego, bezpieczeÅ„stwa i higieny pracy oraz zabezpieczenia mienia w jednostkach organizacyjnych gminy; 15) realizowanie przepisÃłw ustawy o zamÃłwieniach publicznych: dokonywanie zamÃłwieÅ„, ustalanie formy przetargu i przygotowywanie specyfikacji do zamÃłwieÅ„ na roboty i usÅ‚ugi oraz projekty umÃłw; 16) wspÃłÅ‚dziaÅ‚anie z organami samorzÄ…dowymi i organizacjami spoÅ‚ecznymi dziaÅ‚ajÄ…cymi na terenie gminy; 17) sporzÄ…dzanie okresowych analiz, sprawozdaÅ„ statystycznych i informacji.
VI. ZADANIA I KOMPETENCJE POSZCZEGÃśLNYCH REFERATÃśW
§ 17 . Do zadaÅ„ ogÃłlnych wszystkich referatÃłw należy:
1) przygotowanie projektÃłw uchwaÅ‚, materiaÅ‚Ãłw, sprawozdaÅ„ i analiz dla organÃłw Gminy oraz dla potrzeb Burmistrza, 2) realizacja zadaÅ„ wynikajÄ…cych z postanowieÅ„ uchwaÅ‚ Rady oraz uchwaÅ‚, zarzÄ…dzeÅ„ i postanowieÅ„ Burmistrza, 3) opracowywanie projektÃłw planÃłw spoÅ‚eczno-gospodarczych rozwoju Gminy i budżetu Gminy w części dotyczÄ…cej ich zakresu dziaÅ‚ania, 4) wspÃłÅ‚dziaÅ‚anie z innymi komÃłrkami UrzÄ™du oraz organizacjami spoÅ‚ecznymi, zawodowymi i gospodarczymi, 5) wspÃłÅ‚praca z komisjami Rady w zakresie kompetencji referatu, 6) rozpatrywanie i zaÅ‚atwianie interpelacji i wnioskÃłw radnych oraz skarg i wnioskÃłw mieszkaÅ„cÃłw,
7) przygotowywanie projektÃłw decyzji administracyjnych, 8) przygotowywanie okresowych ocen, analiz, informacji oraz sprawozdaÅ„ w ramach prowadzonych prac, 9) usprawnianie wÅ‚asnej organizacji, metod i form pracy, 10) wykonywanie na polecenie Burmistrza innych zadaÅ„ w sprawach nie objÄ™tych zakresem dziaÅ‚ania referatÃłw.
§ 18. Do zadaÅ„ i kompetencji Referatu OgÃłlnoorganizacyjnego i Spraw Obywatelskich należy:
1) zapewnienie sprawnego funkcjono wania i organizacji pracy UrzÄ™du, 2) gospodarowanie kadrami i funduszem pÅ‚ac UrzÄ™du, 3) prowadzenie spraw osobowych pracownikÃłw UrzÄ™du i kierownikÃłw gminnych jednostek organizacyjnych, 4) obsÅ‚uga Rady, komisji Rady, 5) nadzÃłr nad rozpatrywaniem skarg i wnioskÃłw mieszkaÅ„cÃłw Gminy oraz interpelacji i wnioskÃłw radnych, 6) prowadzenie i udostÄ™pnianie obywatelom zbioru przepisÃłw prawnych, 7) czuwanie nad sprawnym obiegiem dokumentÃłw i korespondencji w UrzÄ™dzie, 8) prowadzenie spraw socjalnych pracownikÃłw, 9) prowadzenie sekretariatu i archiwum UrzÄ™du, 10) nadzÃłr nad wykonywaniem uchwaÅ‚ organÃłw Gminy, 11) prowadzenie obsÅ‚ugi gospodarczej oraz dbaÅ‚ość o przestrzeganie zasad bhp i ppoż. 12) prowadzenie rejestru i ewidencji ZarzÄ…dzeÅ„ Burmistrza, 13) wykonywanie zadaÅ„ zwiÄ…zanych z wyborami, 14) prowadzenie spraw z zakresu nadzoru nad:
ZespoÅ‚em Ekonomiczno “ Administracyjnym SzkÃłÅ‚,
Barlineckim Ośrodkiem Kultury,
Ośrodkiem Pomocy Społecznej,
Barlineckim Ośrodkiem Sportu, Turystyki i Rekreacji.
§ 19. Do zadań i kompetencji Referatu Budownictwa, Architektury i Gospodarki Nieruchomościami należy:
1) prowadzenie spraw wynikajÄ…cych z przepisÃłw ustawy o gospodarce nieruchomoÅ›ciami (sprzedaż, dzierżawa, dosprzedaż, zamiany, trwaÅ‚y zarzÄ…d, podziaÅ‚y, rozgraniczenia), 2) prowadzenie ewidencji nieruchomoÅ›ci stanowiÄ…cych wÅ‚asność Gminy dla potrzeb Gminy, 3) prowadzenie spraw zwiÄ…zanych z nadawaniem nazw ulic, placÃłw oraz numeracji nieruchomoÅ›ci, 4) prowadzenie spraw wynikajÄ…cych z przepisÃłw ustawy o zagospodarowaniu przestrzennym (np. decyzje o warunkach zabudowy, opracowywanie planÃłw zagospodarowania przestrzennego), 5) wykonywanie zadaÅ„ zleconych i powierzonych wynikajÄ…cych z przepisÃłw prawa budowlanego, 6) prowadzenie spraw wynikajÄ…cych z przepisÃłw ustawy o ochronie praw lokatorÃłw, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie kodeksu cywilnego, 7) prowadzenie spraw dotyczÄ…cych gospodarowania lokalami użytkowymi i spraw wynikajÄ…cych z przepisÃłw ustawy o wÅ‚asnoÅ›ci lokali, 8) prowadzenie spraw zwiÄ…zanych z ochronÄ… dÃłbr kultury, 9) prowadzenie spraw z zakresu nadzoru nad:
- PrzedsiÄ™biorstwem Gospodarki Komunalnej SpÃłÅ‚ka z o.o.
- PrzedsiÄ™biorstwem Energetyki Cieplnej SpÃłÅ‚ka z o.o.
- Barlineckim Towarzystwem Budownictwa SpoÅ‚ecznego SpÃłÅ‚ka z o.o.
§ 20. Do zadań i kompetencji Referatu Inwestycji i Rozwoju Gospodarczego należy:
1) planowanie , przygotowanie, finansowanie oraz realizacja inwestycji gminnych w tym przygotowywanie odpowiedniej infrastruktury pod nowe budownictwo, z zastosowaniem przepisÃłw ustawy o zamÃłwieniach publicznych, 2) analiza możliwoÅ›ci oraz przygotowywanie wnioskÃłw dot. pozyskiwania funduszy krajowych i zagranicznych na finansowanie inwestycji i innych dziaÅ‚aÅ„ zwiÄ…zanych z rozwojem gminy, 3) prowadzenie spraw zwiÄ…zanych z realizacjÄ… zadaÅ„ Gminy wynikajÄ…cych z przepisÃłw:
a) ustawy prawo ochrony środowiska,
b) prawo wodne, c) o utrzymaniu porzÄ…dku i czystoÅ›ci w gminach, d) o odpadach, e) o drogach publicznych i ustawy o finansowaniu drÃłg publicznych, f) o gospodarce komunalnej, g) o zbiorowym zaopatrzeniu w wodÄ™ i zbiorowym odprowadzaniu Å›ciekÃłw, h) o cmentarzach i chowaniu zmarÅ‚ych, i) o ochronie przyrody, j) o ochronie gruntÃłw rolnych i leÅ›nych, k) prawa geologicznego i gÃłrniczego, l) o lasach,
4) opracowywanie i realizacja programÃłw rozwoju gospodarczego Gminy, 5) prowa dzenie spraw zwiÄ…zanych z zadaniami gminy dot. wspierania i aktywizacji podmiotÃłw gospodarczych oraz przeciwdziaÅ‚aniu bezrobociu, 6) opracowywanie planÃłw oraz wykonywanie zadaÅ„ dot. promocji Miasta i Gminy Barlinek, 7) wspÃłÅ‚praca z BOK i BOSTiR w zakresie rozwoju turystycznego i kulturalnego gminy, 8) realizacja zadaÅ„ zwiÄ…zanych z kontaktami i wspÃłÅ‚pracÄ… zagranicznÄ… gminy, 9) prowadzenie spraw wynikajÄ…cych z zadaÅ„ Gminy dot. rolnictwa, w tym: produkcji roÅ›linnej, ochronie zwierzÄ…t, zwalczania chorÃłb itp., 10) prowadzenie spraw zwiÄ…zanych z dziaÅ‚alnoÅ›ciÄ… soÅ‚ectw, 11) prowadzenie innych zadaÅ„ zleconych i powierzonych w tym dot. utrzymania cmentarzy wojennych i finansowania oÅ›wietlenia drÃłg wojewÃłdzkich i powiatowych, 12) prowadzenie ewidencji dziaÅ‚alnoÅ›ci gospodarczej, 13) zaÅ‚atwianie spraw zwiÄ…zanych z przepisami o wychowaniu w trzeźwoÅ›ci i przeciwdziaÅ‚aniu alkoholizmowi, 14) prowadzenie spraw wynikajÄ…cych z nadzoru nad:
a) SpÃłÅ‚kÄ… WodnÄ… ÂśPÅ‚onia”, b) Gminnymi spÃłÅ‚kami melioracyjnymi,
15) Wykonywanie innych zadań zleconyc h przez Burmistrza.
§ 21. Do zadań i kompetencji Referatu Finansowo - Budżetowego należy:
1) opracowywanie projektÃłw budżetu oraz nadzÃłr nad jego wykonaniem, 2) wymierzanie i pobÃłr podatkÃłw oraz opÅ‚at okreÅ›lonych w odrÄ™bnych przepisach, 3) sprawowanie nadzoru oraz kontroli nad gospodarkÄ… finansowÄ… gminnych jednostek organizacyjnych, 4) prowadzenie rachunkowoÅ›ci wpÅ‚ywÃłw i wydatkÃłw budżetowych, 5)planowanie i realizacja wydatkÃłw osobowych (wynagrodzeÅ„),ubezpieczeÅ„ spoÅ‚ecznych, nagrÃłd jubileuszowych, dodatkÃłw stażowych, odpraw emerytalno - rentowych, kosztÃłw podrÃłÅ¼y sÅ‚użbowych, 6) prowadzenie ewidencji skÅ‚adnikÃłw mienia Gminy i udziaÅ‚Ãłw oraz zmian w tym zakresie, 7) wspÃłÅ‚praca z RegionalnÄ… IzbÄ… ObrachunkowÄ…, UrzÄ™dem Skarbowym, ZakÅ‚adem UbezpieczeÅ„ SpoÅ‚ecznych, bankiem wykonujÄ…cym obsÅ‚ugÄ™ kasowÄ… oraz bankiem finansujÄ…cym, 8) opracowywanie wymaganej sprawozdawczoÅ›ci w zakresie prowadzonych spraw, 9) opracowywanie i wykonywanie innych zadaÅ„ wynikajÄ…cych z przepisÃłw szczegÃłlnych (m.in. wydawanie zaÅ›wiadczeÅ„ uprawniajÄ…cych do nabycia bonÃłw paliwowych), 10) ZaÅ‚atwianie spraw zwiÄ…zanych z pomocÄ… publicznÄ… dla przedsiÄ™biorcÃłw, 11) Prowadzenie Kasy UrzÄ™du Miasta i Gminy.
§ 22. Do zadań i kompetencji Urzędu Stanu Cywilnego należy:
1) sporzÄ…dzanie aktÃłw urodzeÅ„, małżeÅ„stw i zgonÃłw, 2) wydawanie odpisÃłw z aktÃłw stanu cywilnego, 3)przyjmowanie oÅ›wiadczeÅ„ o uznaniu dziecka, 4) przyjmowanie oÅ›wiadczeÅ„ o nadaniu dziecku nazwiska męża matki, 5) przyjmowanie zgÅ‚oszeÅ„ urodzeÅ„ noworodkÃłw, 6) wydawanie zaÅ›wiadczeÅ„ o braku okolicznoÅ›ci wyłączajÄ…cych zawarcie małżeÅ„stwa do Å›lubu konkordatowego, 7) wydawanie zaÅ›wiadczeÅ„ o zdolnoÅ›ci prawnej do zawarcia zwiÄ…zku małżeÅ„skiego za granicÄ…, 8) transkrypcja zagranicznych aktÃłw stanu cywilnego do polskich KsiÄ…g, 9) odtwarzanie aktÃłw stanu cywilnego, 10) zmiany w aktach stanu cywilnego dokonywane na podstawie decyzji administracyjnych i postanowieÅ„ sÄ…du, 11) wydawanie decyzji dotyczÄ…cych sprostowania błędu, uzupeÅ‚nienia treÅ›ci, zezwolenia na Å›lub przed upÅ‚ywem terminu oczekiwania, 12) zaÅ‚atwianie korespondencji konsularnej, 13) organizacja jubileuszy 25 i 50-lecia pożycia małżeÅ„skiego, 14) prowadzenie ewidencji ludnoÅ›ci, 15) wydawanie decyzji dotyczÄ…cych zameldowania i wymeldowania, 16) kompletowanie dokumentÃłw do wydania nowych dowodÃłw osobistych, 17) wydawanie dowodÃłw osobistych, 18) udzielanie informacji adresowych oraz dotyczÄ…cych nr PESEL, 19) opracowywanie sprawozdawczoÅ›ci z zakresu prowadzonych spraw, 20) opracowywanie i wykonywanie zadaÅ„ Gminy wynikajÄ…cych z przepisÃłw szczegÃłlnych.
§ 23. Do zadaÅ„ PeÅ‚nomocnika Ochrony Informacji Niejawnych należą sprawy zwiÄ…zane z ochronÄ… tajemnicy paÅ„stwowej i sÅ‚użbowej a w szczegÃłlnoÅ›ci:
1) zapewnienie ochrony informacji niejawnych, 2) ochrona systemÃłw i sieci informatycznych, 3) zapewnienie ochrony fizycznej UrzÄ™du.
§24. Radca Prawny prowadzi obsÅ‚ugÄ™ prawnÄ… UrzÄ™du w oparciu o Regulamin obsÅ‚ugi prawnej, ktÃłry stanowi załącznik nr 3 do niniejszego Regulaminu.
§ 25. Do zadań i kompetencji pracownika na samodzielnym stanowisku ds. obrony cywilnej i spraw wojskowych należą zadania Gminy w zakresie obrony cywilnej i spraw wojskowych określone w odrębnych przepisach oraz prowadzenie kancelarii tajnej.
§ 26. Prowadzenie spraw z zakresu administracji publicznej może być powierzone na podstawie uchwały Rady organom wykonawczym jednostek pomocniczych określonych w statucie Gminy oraz organom gminnych jednostek organizacyjnych.
VII. ZASADY I TRYB FUNKCJONOWANIA URZÄśDU
§ 27. 1. Kierownicy referatÃłw odpowiedzialni sÄ… przed Burmistrzem za sprawne i zgodne z prawem funkcjonowanie referatu. 2. Kierownicy referatÃłw peÅ‚niÄ… nadzÃłr nad wypeÅ‚nianiem obowiÄ…zkÃłw sÅ‚użbowych przez podlegÅ‚ych pracownikÃłw. 3. W przypadku, gdy kierownik referatu, nie może peÅ‚nić swoich obowiÄ…zkÃłw z powodu urlopu, choroby lub innych przyczyn, za akceptacjÄ… burmistrza zastÄ™puje go wyznaczony przez niego pracownik.
§ 28. Zasady i tryb postÄ™powania ze sprawami wniesionymi do UrzÄ™du regulujÄ… Kodeks PostÄ™powania Administracyjnego, Instrukcja Kancelaryjna oraz przepisy szczegÃłlne dotyczÄ…ce prowadzenia okreÅ›lonych spraw.
§ 29. Zasady i tryb funkcjonowania UrzÄ™du Å›ciÅ›le okreÅ›lone sÄ… w Regulaminie Pracy UrzÄ™du, ktÃłry stanowi załącznik nr 4 do niniejszego Regulaminu.
VIII. ZAKRES UPOWAÅ»NIEÅĆ UDZIELONYCH PRACOWNIKOM DO ZAÅATWIENIA SPRAW
§ 30. Pisma i delegacje wychodzące z Urzędu podpisuje Burmistrz lub osoba upoważniona.
§ 31. Burmistrz może udzielić Zastępcy Burmistrza, Sekretarzowi, Skarbnikowi, kierownikowi referatu lub pracownikowi pełnomocnictwa do wydawania decyzji administracyjnych i pełnomocnictw do jednorazowych czynności w swoim imieniu. Pełnomocnictwo winno być udzielone na piśmie.
§ 32. Upoważnienia i obowiÄ…zki radcy prawnego w zakresie obsÅ‚ugi prawnej okreÅ›la ustawa z dnia 16 lipca 1982 roku o radcach prawnych (Dz.U. Nr 19, poz.145 z pÃłÅºniejszymi zmianami).
IX. ZASADY I TRYB POSTÄśPOWANIA PRZY OPRACOWYWANIU I WYDAWANIU AKTÃśW PRAWNYCH
§ 33. Akty prawne powszechnie obowiązujące wydają:
1) Rada - w formie uchwał, w sprawach określonych przep isami prawa i Statutem Miasta i Gminy; 2) Burmistrz - w formie zarządzeń porządkowych w przypadkach określonych w art. 41 ust. 2 ustawy o samorządzie gminnym z dnia 8 marca 1990 roku.
§ 34. 1. Burmistrzowi przysÅ‚uguje prawo wydania zarzÄ…dzeÅ„ w celu wykonania uchwaÅ‚ Rady oraz innych zadaÅ„ wynikajÄ…cych z przepisÃłw prawa. 2. Burmistrz podejmuje czynnoÅ›ci w sprawach nie cierpiÄ…cych zwÅ‚oki, zwiÄ…zanych z bezpoÅ›rednim zagrożeniem interesu publicznego. 3. Burmistrz wydaje wewnÄ™trzne akty prawne w formie okÃłlnikÃłw i zarzÄ…dzeÅ„ wewnÄ™trznych. OkÃłlniki i zarzÄ…dzenia wewnÄ™trzne nie posiadajÄ… mocy przepisÃłw gminnych.
§ 35. Projekt aktu prawnego opracowuje odpowiedni kierownik referatu zgodnie ze swoim zakresem działania i przekazuje do zaopiniowania zgodnie z przepisami prawa i Statutem Miasta i Gminy. Projekt aktu prawnego wymaga zaopiniowania przez radcę prawnego.
§ 36. Przepisy (uchwaÅ‚y, zarzÄ…dzenia) ogÅ‚asza siÄ™ przez rozplakatowanie w miejscach publicznych lub w inny sposÃłb zwyczajowo przyjÄ™ty, a także przez ogÅ‚oszenie w prasie lokalnej - chyba, że przepisy prawa stanowiÄ… inaczej.
§ 37. 1. Zasady i tryb ogÅ‚aszania aktÃłw prawa miejscowego okreÅ›la ustawa z 20 lipca 2000 r. o ogÅ‚aszaniu aktÃłw normatywnych i niektÃłrych innych aktÃłw prawnych (Dz. U. Nr 62, poz. 718; z 2001 r. Nr 46, poz. 499 z pÃłÅºn. zm.). 2. UrzÄ…d prowadzi zbiÃłr przepisÃłw gminnych, dostÄ™pnych do powszechnego wglÄ…du w Referacie OgÃłlnoorganizacyjnym.
§ 38. OpracowujÄ…c projekty aktÃłw normatywnych należy stosować zasady techniki prawodawczej, a mianowicie:
1) postanowienia projektu nie mogą być sprzeczne z prawem;
- projekt nie może zawierać postanowieÅ„ wykraczajÄ…cych poza granice, upoważnienia ustawowego (delegacji prawnej), a także wkraczać w sferÄ™ spraw zastrzeżonych do kompetencji innych organÃłw;
- należy unikać zamieszczenia w projekcie postanowieÅ„ stanowiÄ…cych powtÃłrzenie przepisÃłw zawartych
w innych aktach prawnych wydawanych przez uprawnione organy;
- ukÅ‚ad projektÃłw powinien być przejrzysty, a redakcja jasna, Å›cisÅ‚a i zwiÄ™zÅ‚a bez zbytecznych zdaÅ„ poboczny
ch oraz zgodna z zasadami pisowni polskiej;
5) w projektach należy unikać używania obcych wyrazÃłw oraz okreÅ›leÅ„ jÄ™zykowych i zwrotÃłw technicznych nie bÄ™dÄ…cych w powszechnym użyciu, jeżeli można posÅ‚użyć siÄ™ okreÅ›leniem i zwrotem powszechnie stosowanym; 6) zawarte w projektach okreÅ›lenia dotyczÄ…ce woli pracodawcy powinny być redagowane w formie bezosobowej (np. zarzÄ…dza siÄ™, ustala siÄ™, zatwierdza siÄ™, orzeka siÄ™ itp.); 7) dla oznaczenia jednakowych pojęć należy w projektach używać takich samych wyrazÃłw i okreÅ›leÅ„ prawnych, jakie sÄ… przyjÄ™te w ustawodawstwie.
§ 39. 1. Akty własne wydawane przez Burmistrza Miasta i Gminy powinny zawierać:
1) oznaczenie (np. zarzÄ…dzenie, postanowienie, pismo okÃłlne i numer kolejny w danym roku kalendarzowym), 2) datÄ™ podjÄ™cia: dzieÅ„, miesiÄ…c (sÅ‚ownie), rok, 3) okreÅ›lenie zakresu przedmiotowego podlegajÄ…cego regulacji, 4) wskazanie podstawy prawnej (zarzÄ…dzenie) lub odpowiedniego artykuÅ‚u z Regulaminu Organizacyjnego UMiG, 5) treść regulowanych zagadnieÅ„,
6) wskazanie podmiotÃłw odpowiedzialnych za wykonanie i ewentualny termin wykonania, 7) datÄ™ wejÅ›cia w życie, 8) ewentualne wskazanie aktÃłw ulegajÄ…cych uchyleniu.
2. Wydanie zarzÄ…dzenia nastÄ™puje z inicjatywy danej komÃłrki organizacyjnej UrzÄ™du.
3. KomÃłrka organizacyjna przygotowujÄ…ca akt prawny po potwierdzeniu i podpisaniu przez Burmistrza przedkÅ‚ada jeden egzemplarz do Referatu OgÃłlnoorganizacyjnego.
X. OBIEG DOKUMENTÃśW W URZÄśDZIE
§ 40. Ustala siÄ™ poniższy tryb obiegu dokumentÃłw w UrzÄ™dzie.
1. Korespondencja, przesyÅ‚ki pocztowe oraz pisma wnoszone osobiÅ›cie przyjmowane sÄ… w Sekretariacie, ktÃłry przekazuje caÅ‚ość korespondencji do dekretacji dla Burmistrza.
2. Po zadekretowaniu i zarejestrowaniu pism w "dzienniku podawczym" Sekretariat przekazuje je zainteresowanym referatom - zgodnie z zakresem dziaÅ‚ania referatÃłw okreÅ›lonym w Regulaminie Organizacyjnym UrzÄ™du. 3. Zabrania siÄ™ przyjmowania korespondencji bezpoÅ›rednio w referatach z pominiÄ™ciem Sekretariatu. 4. Pod pojÄ™ciem "korespondencji" należy rozumieć:
1) pisma pr zychodzÄ…ce z zewnÄ…trz, 2) pisma wnoszone przez osoby fizyczne i prawne i inne jednostki organizacyjne.
5. KorespondencjÄ™ dzieli siÄ™ na:
1) zwykłą, 2) specjalną (pisma procesowe, paczki, listy polecone, ekspresowe, przesyłki wartościowe).
6. Na każdym wpÅ‚ywajÄ…cym piÅ›mie zamieszcza siÄ™ w gÃłrnym rogu pierwszej strony (na korespondencji przekazywanej bez otwierania - na przedniej stronie koperty) pieczÄ…tkÄ™ wpÅ‚ywu okreÅ›lajÄ…cÄ… datÄ™ otrzymania. Na fakturach i rachunkach pieczÄ…tkÄ™ wpÅ‚ywu umieszcza siÄ™ w gÃłrnym rogu drugiej strony faktury. 7. Kierownicy zgÅ‚aszajÄ… do Sekretariatu osoby upoważnione do odbierania korespondencji. 8. OdbierajÄ…c korespondencjÄ™ kierownik referatu lub upoważniony pracownik referatu potwierdza jej odbiÃłr w dzienniku podawczym swoim podpisem. 9. Zasady obiegu i rejestracji dokumentÃłw w referacie reguluje instrukcja kancelaryjna ustalona przez Prezesa Rady MinistrÃłw dla organÃłw gmin i zwiÄ…zkÃłw miÄ™dzygminnych. 10. W UrzÄ™dzie stosuje siÄ™ jednolity rzeczowy wykaz akt dla organÃłw gmin i zwiÄ…zkÃłw miÄ™dzygminnych, ustalony przez Prezesa Rady MinistrÃłw. 11. Pracownik Sekretariatu na żądanie interesanta skÅ‚adajÄ…cego pismo potwierdza jego odbiÃłr na kopii dokumentu.
XI. POSTÄśPOWANIE Z AKTAMI
§ 41. 1. Akta spraw przechowuje się w referatach i archiwum zakładowym. 2. W referatach przechowuje się akta spraw bieżących, będących w załatwieniu oraz spraw załatwionych w roku kalendarzowym. 3. Akta spraw zakończonych przekazuje się do archiwum zakładowego do 31 marca roku następnego.
XII. ORGANIZACJA PRZYJMOWAN IA, ROZPATRYWANIA I ZAÅATWIANIA INDYWIDUALNYCH SPRAW OBYWATELI
§ 42. 1. W UrzÄ™dzie obowiÄ…zujÄ… nastÄ™pujÄ…ce godziny przyjęć interesantÃłw:
1) Burmistrz i jego ZastÄ™pca przyjmuje interesantÃłw w sprawach skarg i wnioskÃłw w każdy poniedziaÅ‚ek; Burmistrz w godzinach 8.00 - 10.00 i 14.00 - 16.00, ZastÄ™pca Burmistrza w godzinach 10.00 - 14.00. 2) Sekretarz, Skarbnik, kierownicy i pracownicy referatÃłw przyjmujÄ… interesantÃłw we wszystkich sprawach od poniedziaÅ‚ku do piÄ…tku w godzinach pracy UrzÄ™du.
2. Centralny rejestr skarg i wnioskÃłw prowadzi pracownik sekretariatu.
3. KontrolÄ™ i nadzÃłr w zakresie organizacji przygotowania, rozpatrywania i zaÅ‚atwiania skarg i w wnioskÃłw sprawuje Sekretarz Gminy. 4. Kierownicy referatÃłw zgÅ‚oszone skargi i wnioski sÄ… zobowiÄ…zani rozpatrzyć i zaÅ‚atwić z należytÄ… starannoÅ›ciÄ…, wnikliwie i terminowo zgodnie z zasadami okreÅ›lonymi w KPA oraz przepisach okreÅ›lajÄ…cych organizacjÄ™ przyjmowania, rozpatrywania i zaÅ‚atwiania skarg i wnioskÃłw. 5. Kierownicy oraz pracownicy referatÃłw zobowiÄ…zani sÄ… przyjmować poza kolejnoÅ›ciÄ…:
- posÅ‚Ãłw i senatorÃłw,
- radnych Rady Miejskiej i Powiatu Myśliborskiego,
- osoby niepełnosprawne.
XIII. ZASADY UDZIELANIA PEÅNOMOCNICTW
§ 43. 1. Z wnioskami o udzielenie upoważnień do wydawania decyzji administracyjnych w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej oraz do składania oświadczeń woli w imieniu Gminy w zakresie zarządu mieniem mogą występować:
1) Zastępca Burmistrza, Sekretarz, Skarbnik,
2) Kierownicy ReferatÃłw, 3) Dyrektorzy, kierownicy jednostek organizacyjnych Gminy.
2. Wnioski, o ktÃłrych mowa w ust. 1 skÅ‚adane sÄ… w formie pisemnej do Burmistrza. 3. Projekty upoważnieÅ„ opracowuje Referat OgÃłlnoorganizacyjny.
§ 44. Rejestr upoważnieÅ„ do wydawania decyzji administracyjnych, w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej oraz upoważnieÅ„ do skÅ‚adania oÅ›wiadczeÅ„ woli w imieniu Gminy w zakresie zarzÄ…du mieniem prowadzi Referat OgÃłlnoorganizacyjny.
XIV. POSTANOWIENIA KOÅĆCOWE
§ 45. 1. Kierownik referatu jest bezpoÅ›rednim przeÅ‚ożonym pracownikÃłw zatrudnionych w referacie. 2. Kierownik referatu ponosi odpowiedzialność za prawidÅ‚owÄ… organizacjÄ™ pracy w referacie, porzÄ…dek, dyscyplinÄ™ pracy oraz doskonalenie zawodowe pracownikÃłw. 3. Burmistrz może wydać szczegÃłÅ‚owe zalecenia wewnÄ™trzne dotyczÄ…ce sposobu realizowania postanowieÅ„ niniejszego regulaminu. 4. Kierownicy referatÃłw obowiÄ…zani sÄ… zapoznać nowo przyjÄ™tych pracownikÃłw ze Statutem Miasta i Gminy oraz z:
1) Regulaminem Organizacyjnym UrzÄ™du, 2) Regulaminem pracy UrzÄ™du, 3) przepisami dotyczÄ…cymi zasad i form postÄ™powania z dokumentami niejawnymi, 4) rozporzÄ…dzeniem Prezesa Rady MinistrÃłw z dnia 22 grudnia 1999 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej dla organÃłw gmin i zwiÄ…zkÃłw miÄ™dzygminnych. 5. OÅ›wiadczenie o przyjÄ™ciu do wiadomoÅ›ci i przestrzeganiu przepisÃłw, o ktÃłrych mowa, dołącza siÄ™ do akt osobowych pracownika. 6. Zmiany regulaminu nastÄ™pujÄ… w trybie okreÅ›lonym dla jego uchwalenia.
§ 46. Schemat organizacyjny Urzędu stanowi załącznik do niniejszego Regulaminu.
§ 47. Niniejszy regulamin wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.
Osoba, która wprowadzała dane: | Administrator | Data ostatniej aktualizacji: | 2004-01-05 11:06:02 |
Wersja do wydruku...
|