Podstawa prawna:
- art. 15 ust. 1, 1a, 4, 5 ustawy z dnia 10 kwietnia 1974 r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych (tekst jednolity: Dz. U. z 2006 r. Nr 139, poz. 993 z późn. zm.),
- §12 i §14 rozporzadzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 27 grudnia 2010 r. w sprawie zgłaszania i przyjmowania danych niezbędnych do zameldowania i wymeldowania oraz prowadzenia ewidencji ludności i ewidencji wydanych i unieważnionych dowodów osobistych (Dz. U. Nr 257, poz. 1743)
I. WYMAGANE DOKUMENTY:
1. Zgłoszenie :
- wymeldowania z pobytu stałego - druk zgłoszenia stanowiący załącznik nr 1 do niniejszej procedury,
- wymeldowanie z pobytu czasowego trwajacego ponad 3 miesiące - druk zgłoszenia stanowiący załącznik nr 2 do niniejszej procedury,
- wymeldowanie z miejsca pobytu czasowego do 3 miesiędy przed upływem okresu zgłoszonego przy zameldowaniu, dokonuje się ustnie w organie gminy.
2. Dowód osobisty lub odpis skrócony aktu urodzenia osoby niepełnoletniej nieposiadającej dokumentu stwierdzjacego tożsamość.
3. Książeczka wojskowa, jeżeli wnioskodawca podlega obowiązkowi wojskowemu (mężczyźni do 50 roku życia).
Oryginały ww. dokumentów należy przedłożyć do wglądu.
II. OPŁATY:
Nie pobiera się.
III. TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY:
Od ręki.
IV. JEDNOSTKA ODPOWIEZDZIALNA:
Biuro Ewidencji Ludności
V. TRYB ODWOŁAWCZY:
Nie przysługuje.
VI. UWAGI:
Wymeldowania należy dokonać osobiście. Za osoby niepełnoletnie lub ubezwłasnowolnione obowiązku wymeldowania dokonują rodzice lub opiekunowie prawni.
|