Podstawa prawna: art. 64 - 67 ustawy z dnia 29 września 1986 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz. U. z 1986 r., Nr 36, poz. 180 z późniejszymi zmianami).
I. WYMAGANE DOKUMENTY:
1. Karta Zgonu wydana przez służbę zdrowia.
2. Dokument tożsamości osoby zmarłej.
3. Książeczka wojskowa osoby zmarłej.
4. Do wglądu:
- dokument stwierdzający tożsamość osoby zgłaszającej zgon
- dokument stwierdzający tożsamość współmałżonka osoby zmarłej
5. Akt urodzenia i akt małżeństwa osoby zmarłej (w przypadku posiadania).
II. OPŁATY:
- za podanie (składane w chwili rejestracji zgonu) o wydanie 3 bezpłatnych
egzemplarzy odpisów aktu zgonu - 5,00 zł.
III. TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY: Niezwłocznie.
IV. JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA: Urząd Stanu Cywilnego (USC), tel. 095 7462-450 w.548
V. TRYB ODWOŁAWCZY: Nie przysługuje.
VI. UWAGI:
1. Do zgłoszenia zgonu są obowiązani w kolejności:
- małżonek lub dzieci zmarłego,
- najbliżsi krewni lub powinowaci,
- osoby zamieszkałe w lokalu, w którym nastąpił zgon.
2. Sprawy załatwia się w pokoju nr 11
|